.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادامه عملگرایی با اصلاحات تحول گرانه
آقای شهردار! صرفه جویی و قناعت در هر کاری سرمایه به حساب می آید در احداث، تعمیر، مرمت و بازسازی ها که دارای طرح های زیرساختی نیستند و با سفارش این و آن هرازگاهی به اجرا گذارده می شود و این دوباره کاری ها جزء صرف هزینه چیزی عاید شهر و شهروندان نخواهد بود.
ادامه عملگرایی با اصلاحات تحول گرانه

به گزارش شمال نیوز، پس از کش و قوس های فراوان شورای اسلامی شهر ساری در 12 مرداد  "مهندس رجبی" که سابقه مدیریتی شهردار منطقه یک و دو ساری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک، تاکسیرانی، پسماند، آتش نشانی و فضای سبز شهرداری ساری را در کارنامه اش داشت در صدمین سال تاسیس شهرداری ساری به عنوان چهل و پنجمین شهردار انتخاب و پس از دو ماه از سوی وزارت کشور حکم وی به عنوان شهردار ساری صادر شد.

قبول مسئولیت شهرداری ساری در چنین شرایطی که نیمی از زمان پنجمین دوره شورای اسلامی طی شده و مسایلی همچون: بحران دفن زباله، برخورداری از نیروی مازاد - به علت رکود و تعطیلی - پروژه های عمرانی، بدهی های مالی، تخلف های مالی و... دارد یک ریسک محسوب می شود اما از سوی مهندس رجبی که شناخت خوبی از مجموعه شهرداری ساری دارد و نظر به تجارب ارزنده اش در این مجموعه  لباس خدمت جهادی پوشیده تا با حمایت و همراهی شهروندان و شورای شهر و دیگر دستگاه های مرتبط، "عملگرایی" را با اصلاحات "تحول گرانه" و تغییرات براساس تعهد و تخصص با مدیریت جهادی، مرکز استان را آنچه که در شان و جایگاه ساری است، بسازد.

آقای شهردار! مجموعه شهرداری نیاز به نیروی متعهد، متخصص و اخلاق مدار دارد تا تسهیل و تسریع کار شهروندان همراه با تکریم و اعتمادسازی باشد زیرا سخت گیری های بیجا، معطل کردن و سردوانیدن و امروز و فردا کردن ها و تشدید بروکراسی اداری در قبال مردم مشکلاتی است که باید تجدیدنظر و امعان نظر قرار گیرد.

تعامل و همکاری های متقابل و دوسویه با دیگر دستگاه ها و همنشینی با رسانه ها و مشورت با کارشناسان اهل فن و برخورداری از ایده های نو در زمینه ها مختلف شهری بسیار موثر و کارساز خواهد بود.

نکته دیگربه این موضوع بر می گردد که وجود افراد بی مسئولیت در راهروهای ادارات از جمله برخی شهرداری ها فسادآور است زیرا افرادی تحت عنوان کار چاق کن با اخاذی از مردم زمینه فساد را در نهاد مردمی ایجاد می کند و موجب بدنامی پرسنل خدوم می شود. آقای شهردار! واقعیت این است که فساد حاکم  یقیناً مربوط به شهرداری نیست بلکه عده ای سودجو، رانت خوار با استفاده از ابزار داخل شهرداری هادر جستجوی یک فضای امنی برای خود هستندکه با تقویت واحدهای نظارتی و بکارگیری افراد مورد اعتماد می توان پای این افراد را نه از مچ بلکه از ساق قطع کرد.

آقای شهردار! در مقابل زیاده خواهی های احزاب، گروه ها، تیم ها و حتی نزدیکترین افراد کوتاه نیائید تا آبرومندانه به مردم خدمت کنید و آبرومندانه پس از پایان ماموریت امینانه خارج شوید.

قطعاً در دستگاه های عریض و طویل مرکز استانی که سالانه پذیرای 30 میلیون مسافر و گردشگر است و شهرداری کار یک دولت کوچک را انجام می دهد همواره اژدهای هفت سر فساد مالی وجود دارد و در مقابله با آن نیازمند افراد متدین، دارای اصل و نسب، انقلابی دارد تا با نظارت و رصد شبانه روزی به مراقبت بپردازد زیرا دری که به روی این افراد بسته شود از پنجره وارد می شوند و همواره در پی نقاط ضعف شما هستند تا علیه کارکردهای مثبت شما توطئه کنند.

آقای شهردار! صرفه جویی و قناعت در هر کاری سرمایه به حساب می آید در احداث، تعمیر، مرمت و بازسازی ها که دارای طرح های زیرساختی نیستند و با سفارش این و آن هرازگاهی به اجرا گذارده می شود و این دوباره کاری ها جزء صرف هزینه چیزی عاید شهر و شهروندان نخواهد بود، پرهیز شود و بنا به سلیقه و کار تبلیغاتی کوچه، خیابان و معابر عمومی تخریب نشود.

آقای شهردار! یکی از معضلات شهرداری ساری ورود نیروهای غیربومی و روستایی است که ما کاری به قصه پرغصه چگونگی ورود این افراد نداریم اما ضرورتی نمی بینیم که فرزند فلان نورچشمی و یا یک غیربومی (روستا و شهر) خود را ترک کند و با سفارش افراد نیازمند به آرا وارد مجموعه شهرداری شود در حالیکه بسیاری از فرزندان شهروندان بیکار هستند. پس شایسته نیست جای آنان را عده ای غیربومی بگیرند و با هزینه شهروندان مشغول کار شوند.

اینک شهرداری ساری با نیروی مازاد مشکلاتی را در پرداخت حقوق دارد اولا باید از یک جایی از ورود حتی یک نیرو اضافی در بدنه شهرداری و سازمان های تابعه گرفته شود و در ثانی نیروی انسانی جوان جذب شده که دارای تخصص های متنوع هستند باید ساماندهی شوند و کاری را با توجه به تخصص افراد در مجموعه شهرداری تعریف و از آنان به نحو شایسته بکارگیری شوند که تشکیل کمیته تخصصی بهبود وضعیت نیروی انسانی با توجه به شایسته سالاری و خلاقیت ها مورد پیشنهاد است.

آقای شهردار! بسیاری از افراد جذب شده دیروز و امروز در شهرداری برای گذران زندگی نیاز به یک درآمد پایدار دارند که تعدیل نیرو باعث از هم پاشیدگی زندگی آنهاست اما قطعاً عده ای از جذب شدگان  نیاز به درآمد شهرداری ندارند فقط نیاز به داشتن یک کرسی جهت سودجویی دارند و عده ای هم با داشتن سابقه کیفری این کار را جهت رسمیت بخشیدن شخصیت ظاهری خود نیاز دارند و افرادی هم با استفاده از ابزار شهرداری رای جمع کن افرادی هستند که آنها را در شهرداری کاشته است.

آقای شهردار! شهرداری جای قانون گریزان و فراریان از کار و افراد بدون طرح و برنامه که اشتغال در شهرداری را داشتن یک دفتر برای سودجویی و یا کسانی که با خودروهای میلیاردی برای فخرفروشی در شهرداری فقط برای حضور و غیاب می آیند را باید عزل کرد.

آقای شهردار! مخلص کلام اینکه ما منتظر هستیم میز و صندلی شما علاوه بر امور مدیریتی در طبقه هفتم برج شهرداری ساری در کوچه و خیابان ها و گوشه و کنار شهر و در کنار نیروهای فضای سبز، آتش نشانی، پارک ها و میادین و... همراه با توسعه آبادانی و عمرانی شهر ببینیم که آن وقت تحول چه زیبا و لذت بخش و امیدوارکننده خواهد بود. به امید آنروز

ساری ـ قربان نوروزی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.